سال پیامک تبلیغاتی در تعداد بالا کاربرد بیشتری دارند به شرح زیر است:

۱) استفاده از نرم افزارهایی است که به کمک سیم‌کارت های معمولی پیامک ارسال می کنند.

۲) استفاده از سامانه های ارسال پیامک تحت وب می باشد که مستقیما به مخابرات متصل می کردند و نیازی به سیم‌کارت ندارند.

و اما این سوال وجود دارد که چه تفاوتی میان این دو روش است؟

در روش اول یعنی استفاده از سیم‌کارت دو مشکل اساسی وجود دارد و یکی از آنها نرخ بالای هر پیامک است. در روش استفاده از سیم‌کارت نرخ هر پیامک برابر با نرخ معمول پیامک‌هایی می باشد که ما به طور روزمره با تلفن های همراهمان ارسال می کنیم. اما این نرخ در روش دوم یعنی استفاده از سامانه های پیامک تحت وب بسیار کاهش یافته و دلیل آن هم اتصال این سامانه ها به طور مستقیم به مخابرات یا نمایندگی های معتبر مخابرات می باشد.

مشکل عظیم دیگر روش اول یا استفاده از سیم‌کارت سرعت بسیار پایین آن می باشد.از طریق سیم‌کارت به طور متوسط در هر ۵ ثانیه یک پیامک ارسال می شود اما از طریق سامانه های ارسال پیامک تحت وب معتبر در هر ثانیه ۶۰ پیامک ارسال می گردد.همان طور که مشاهده کرده اید در روش دوم سرعت ارسال پیامک ۳۰۰ برابر روش اول است. پس قطعا روش دوم مناسب تر برای این گونه تبلیغات خواهد بود.

بازده تبلیغات پیامکی چگونه است؟

طبق آمار های موجود، بیش از ۹۵ درصد پیامک های تبلیغاتی ارسالی توسط مشترکین خوانده می شود. این نشانگر شرایط مناسب این روش تبلیغات می باشد.

هزینه ارسال پیامک چگونه است؟

در رابطه با هزینه این تبلیغ اگر شما این روش را با سایر راه های تبلیغاتی مانند نصب تابلوهای تبلیغاتی در خیابان ها، ارسال ایمیل های تبلیغاتی که امروزه به دلیل وجود اسپم کم باز می‌شوند ، تبلیغ در رسانه ها و… مقایسه نمائید، شاهد هزینه بسیار کم تبلیغات پیامکی نسبت به هزینه سایر روش های تبلیغات خواهید بود. این در حالی است که این روش بیشترین سود را به شما خواهد رساند. اما اساسی ترین پرسش این است چگونه باید از بین تعداد زیاد سامانه های پیامکی بهترین را انتخاب کنیم؟